zondag 15 augustus 2010

Drievijfenzestig

Dat is het aantal foto's wat ik komend jaar ga maken. Driehonderdvijfenzestig foto's in driehonderdvijfenzestig dagen. Wees niet bang, ik kom niet geheel zelf op zo'n bizar idee. Het is het 365 project wat hier voor gezorgd heeft.

Voor mijn verjaardag heb ik een mooie camera (Nikon Coolpix L110) gekregen. Ik wil alles eruit halen wat erin zit en daar is oefening voor nodig. Het 365 project zorgt voor uitdaging. Niet alleen vanwege het feit dat je iedere dag je camera erbij moet pakken, maar ook door de wekelijkse thema's. Het  vraagt creativiteit en durf om zeven verschillende foto's met hetzelfde thema te maken. Daar is vindingrijkheid voor nodig. Bovendien is het niet een kwestie van ideeën. Er moet ook gelet worden op compositie, belichting en meer technische aspecten. Mijn kennis op dit vlak is beperkt en ik hoop via 365, maar ook via Lauraimes' Letters, feedback te krijgen.

Een dag na mijn twintigste verjaardag eindigt mijn project. Ik hoop uiteindelijk een mooie reeks herinneringen over te houden. Een reeks waarin verbetering en groei te zien is. De foto's zullen een stukje van mijn leven laten zien, maar ik probeer ook de thema's zo goed mogelijk mee te nemen.

Op deze site kun je alle foto's volgen. Door op 'more details' te klikken, is ook te zien welke instellingen gebruikt zijn bij het maken van de foto. Voor degenen die daar geen zin in hebben, zal ik zo nu en dan een overzicht van mijn ontwikkelingen op deze site zetten. Bij sommige foto's staat het thema van de week vermeld als ik daar aan mee heb gedaan. Klik, kijk en geef je mening. Hoe interpreteer jij die ene foto bij dat thema of die titel? Hoe zit het met de compositie en andere technische elementen? Reageer gerust!

Klik op 'meer lezen' om de eerste vijftien foto's te bekijken. Klik op de foto om hem in het groot te zien. 

1 augustus 2010 - 15 augustus 2010

#015 - Pretty, Pink & Peace
Theme 'Peace'
#014 - Box Plus Cat
#013 - Hidden Body Language
Theme 'Peace'
#012 - Sun Blues
Theme 'Peace'
#011 - Life's Harmony
Theme 'Peace'
#010 - Rain Pause
Theme 'Peace'
#009 - Well okay, I'll pose for you
#008 - Tick Tock, Golden Clock
#007 - Swarovski Stairs
#006 - La Tour Edible
Theme 'Urban Decay'
#005 - Standing Out
#004 - Floating Garbage
Theme 'Urban Decay'
#003 - From A to B
Theme 'Urban Decay'
#002 - Fragile Surviving Nature
#001 - Sparkles Of Velvet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten